By Alex Newman
Article Source

A huge list of left-wing establishment media outlets have troubling ties to the mass-murdering Communist dictatorship ruling over mainland China, according to newly released documents. One leading commentator who first broke the story argued that it showed Western media was “compromised.” The outlets involved in the scandal include powerhouses such as CNN, the New York Times, Fox News, the Washington Post, Bloomberg, MSNBC, and many major newspapers across the country. Millions of dollars have been paid by the regime to top U.S. media outlets, too.

According to documents obtained by the National Pulse, a shadowy Beijing-backed outfit known as the China-United States Exchange Foundation (CUSEF) has been treating key U.S. media personalities and “journalists” to exclusive private dinners and even trips to Communist China. Among other major concerns, CUSEF was founded by the vice-chairman of the Chinese People’s Political Consultative Conference (CPPCC), which U.S. authorities have identified as a critical part of the Chinese Communist Party’s “United Work Front.”

The regime’s “United Work Front” department is a crucial branch of the regime handling its overseas influence operations. The U.S. government’s U.S.-China Security and Economic Review Commission (USCSERC) noted in an official report that the CCP uses United Front work “to co-opt and neutralize sources of potential opposition to the policies and authority of its ruling Chinese Communist Party.” This would be completely in line with efforts to manipulate the American media, which, aside from being naïve, has a bizarre soft spot for communism.

Using United Front, the CCP selects a wide range of targets for manipulation — especially those in a position to support or oppose the mass-murdering regime’s objectives, such as media outlets. “The United Front strategy uses a range of methods to influence overseas Chinese communities, foreign governments, and other actors to take actions or adopt positions supportive of Beijing’s preferred policies,” the 2018 U.S. government report on China’s Overseas United Front Work continues.

In an interview with The New American magazine last year, investigative journalist Joshua Philipp with The Epoch Times, who investigated the United Work Front, explained that its operatives in the United States were terrorizing dissident Chinese in America. Some of those attacks included physical violence by Communist Chinese operatives, he explained. The regime also targets leaders in Chinese communities overseas to help expand Beijing’s influence in nations such as the United States.

With funding from CUSEF, another key outfit involved in the wining and dining of “journalists” is BLJ Worldwide, a lobbying and “communications consultancy.” On its website, the controversial firm boasts that it is “proud” to “work with numerous nations and governments, among them some of the largest and most influential on Earth.” It uses its “powerful global network” that includes “thought leaders and media.” Whether the mass-murdering dictatorship enslaving China is among BLJ’s clients was not immediately clear, but one of its two listed vice-presidents serves “governmental, corporate, and nonprofit clients based in the U.S., China,” and other nations.

Indeed, according to 2011 disclosures made under the Foreign Agents Registration Act (FARA) cited by Axios, CUSEF paid BLJ $20,000 each month to promote pro-Beijing propaganda in America. This included sending journalists and journalism students to China to give them a “positive look at China’s accomplishments.” This was done to supposedly “educate the next generation of U.S. journalists on China and U.S.-China relations while they are still honing their craft,” the public filings revealed.

Another element of the BLJ package for CUSEF included crafting a “short-medium term U.S. campaign to influence key constituencies (politicians, academics, and experts) as well as general public opinion regarding China’s true efforts and intentions in Tibet,” where the regime in Beijing is engaged in what critics have referred to as “cultural genocide.” This scheme was supposed to help analyze how “leading United States high-school textbooks” portrayed Tibet and China, then help peddle Beijing’s talking points as recommendations for “countering the tide of public discourse.”

According to CUSEF’s federal disclosures required under U.S. law, the goal of the campaign is to “effectively disseminate positive messages to the media, key influencers and opinion leaders, and the general public” about the Chinese regime. “In order to develop favorable coverage in key national media, BLJ will continue to organize and staff ‘familiarization trips’ to China,” CUSEF added. “This includes recruiting top journalists to travel to China, selected for effectiveness and opportunities for favorable coverage.” It paid off, with the CCP getting its propaganda pushed in dozens of top outlets and hundreds of “news” and opinion pieces across America.

As this magazine has been documenting for years, CUSEF is also bribing American universities and educational institutions. As The New American reported this weekend, CUSEF is also flying top American politicians to China to be wined and dined. The list of politicians who have made the trek include congressmen, senators, governors, mayors, and prominent state lawmakers from both parties. Reports created by these politicians on their trips were then distributed with the help of CUSEF lobbyists to other political leaders and opinion molders.

A related scandal involving Communist Chinese propaganda and establishment media outlets in the United States is also brewing. Last June, CCP mouthpiece China Daily filed a disclosure with the U.S. Department of Justice admitting that it had paid $19 million U.S. dollars to top American “news” organizations. That includes about $12 million to leading newspapers that serve as mouthpieces for the globalist establishment and now, Communist China, such as the New York Times, the Wall Street Journal, and the Washington Post.

The China Daily paper, a wholly owned propaganda mouthpiece for the murderous regime in Beijing, paid U.S. media outlets some $2 million just in 2020 to promote CCP talking points. It paid almost $20 million throughout the Trump administration’s term in office so far, revealed official disclosures filed with U.S. authorities and required by federal law. Other newspapers listed as being on Beijing’s payroll include the Los Angeles Times, the Chicago TribuneBoston GlobeSeattle TimesHouston Chronicle, and Foreign Policy.

According to a report by Judith Bergman at the conservative-leaning Gatestone Institute, the strategy being pursued by the CCP propaganda machine is to buy huge “ads” in these newspapers in the form of “China Watch” inserts. These are carefully crafted to look like “news” coverage in the newspaper, misleading casual readers into believing the paid CCP propaganda is actually a news report by one of the newspapers on Beijing’s payroll.

“The practice does not seem to have caused any sort of actual uproar in those media circles that engage in it,” observed Bergman. “This reticence is odd … because so many journalists and editors consider themselves as standing up against racism, ethnic and religious discrimination, and human rights abuses. Taking money from the Chinese Communist regime in exchange for spreading its propaganda would seem to indicate that this stance is simply empty posturing.”

On the Wall Street Journal “China Watch” website, which has not been updated for months but still features content from their CCP “partner,” a broad range of paid propaganda pieces glorifying the mass-murdering dictatorship and parroting its dishonest narrative can be found. And unless one looks closely, the content appears almost indistinguishable from a regular news article. The same is true for the many other U.S. media outlets that publish the paid CCP propaganda.

Would WSJ and other major American newspapers accept paid propaganda from the Adolf Hitler’s National Socialist regime, which slaughtered millions of innocent people? If not, why do they run propaganda from the CCP regime, which has murdered over 100 million, not including unborn babies? The barbarism and savagery of the two regimes is off the charts, and top Communist Chinese officials have made clear that they intend to supplant the United States — and even destroy it with nuclear weapons under certain scenarios.

The coopting of Western media is all part of a coordinated strategy by Chinese dictator Xi Jinping. “China needs to strengthen media coverage … and use innovative outreach methods … to tell a good Chinese story and promote China’s views internationally,” Xi was quoted as saying at the National Meeting on Propaganda and Thought Work in August 2013. He has echoed those points repeatedly since then, including telling a 2018 National Meeting on Ideology and Propaganda how important it was to improve “international communication” to present “good images” of China while raising the regime’s “soft power” and the influence of its “culture.”

Aside from co-opting Western “presstitues,” as the Western media has come to be ridiculed by critics for behaving like prostitutes, Beijing also has its own massive propaganda megaphone with global reach. Xinhua, an intelligence front masquerading as a news agency, has agents all over the world spread out across hundreds of bureaus gathering intelligence and disseminating CCP lies worldwide. Whistleblowers have been trying to expose this threat for almost a decade, but of course the CCP-compromised Western media has largely failed to report it.

According to a 2018 Pentagon report, the regime has even been buying up radio stations — including American stations — using subsidiaries to conceal the ownership. “These radio stations broadcast pro-China content but have not registered as agents of a foreign government under the Foreign Agents Registration Act (FARA),” explained the Defense Department report, headlined “Assessment on US Defense Implications of China’s Expanding Global Access.”

The new revelations follow a recent leak of names of almost two million Communist Party of China members from the Shanghai area representing about two percent of the party’s total membership. The list, only parts of which have been published, already revealed that there are hundreds of CCP operatives in sensitive posts in Western governments, banks, embassies, defense contractors, pharmaceutical companies, and universities. The establishment media has been almost totally silent, for obvious reasons. More disclosures are expected in the weeks ahead.

There exists a massive array of powerful organizations in the United States working to build up Communist China — and especially its economic and military power. One of the most powerful but obscure is the National Committee on U.S.-China Relations, which has a leadership that reads like a who’s who of pro-Beijing powerhouse figures in the United States. The roster includes former U.S. Secretary of State Henry “New World Order” Kissinger, former U.S. Director of National Intelligence Dennis Blair, former U.S. Treasury Secretary Jacob Lew, and more.

With the obvious fact that America’s top propaganda outlets posing as “news” organizations are compromised by the world’s most murderous dictatorship, it is perhaps no surprise that those same “news” organizations refused to expose the Biden and Harris families’ myriad corrupt ties to that dictatorship. But as The New American magazine has been reporting for many years, the Deep State and the mass-murdering regime are essentially partners in the quest to undermine America and freedom as they impose what they all openly describe as the “New World Order.”

If not stopped, the “New World Order” that globalist elites and Beijing are seeking to build will look a lot like Communist China — and America’s sellout journalists, who will lose all press freedoms guaranteed under the First Amendment, will bear a large part of the blame.

Shares
Share This